Genomgång av första skolveckan

Då är jag tillbaka igen. Veckan har varit galet lång och jag har varit superupptagen hela tiden och inte orkat sitta framför datorn. Nu har jag iallafall börjat vakna upp ur min dvala och ska försöka blogga igen som normalt.


Så vad har hänt nu då?

* Pappa skjutsade mig till Varberg där Anton skjutsade mig till skolan. (Vilken parasit jag är...)
* Väl framme såg vi att vi fått dom rummen vi önskat.
* Vi bäddade sängen och la oss och tittade på film som vi somnade till.
* Nästa dag vaknade jag klockan sju och duschade och gjorde mig i ordning.
* Det var frukost klockan nio och efter det var vi lediga till klockan två. Perfekt tid att packa upp allting, vilket vi planerade att göra men fastnade hos alla nya elever och timmarna flöt förbi.
* Sen var det information om skolan, lektionerna, klasserna, internatet och allt dom kunde komma på från två till halv nio.
* Däckade klockan nio.
* Resten av veckan gick dagarna ut på att dra upp oss så tidigt som möjligt och hålla oss igång med namnlekar, osv till så sent som möjligt. Jag har inte somnat senare än tio/halv elva varje kväll.
* Jag och några andra gick ut i skogen och plockade kantareller. (Jag plockade dom största...)
* Jag smakade på kantareller.
* Jag kom fram till att jag inte tycker om kantareller.
* Jag träffade massa nytt folk. Vissa verkar okej, vissa tror jag att jag kommer tycka om väldigt mycket och vissa tänker jag hålla mig på så långt avstånd ifrån som möjligt.
* Resten av veckan gick också ut på att försöka få tummen ur röven och packa upp. Vi drog ut på det dag efter dag tills i söndags då vi äntligen fick det gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0