Varning för äcklig ost

Jag har tjatat om varma mackor under en period, så sist jag och Anton skulle handla skulle jag leta efter en billig ost. Jag har handlat tillsammans med mamma under hela mitt liv, men ostpriserna har jag totalt missat. Apa, vad ost är dyrt och eftersom det snart är lov så är det ingen idé att köpa en stor då den kommer mögla.

Efter att ha stått och jämfört storlekar och priser bestämde vi att vi skulle testa sån ost som "smälter av sig själv". Man fick tio skivor för ett litet-över-gränsen-pris, men det fick duga.



Det här smakade skit. Osten var överdrivet stark och var seg som gummi. Den smälte knappt inne i ugnen, utan låg bara och bubblade. Jag åt en halv macka och Anton lyckades tvinga i sig två stycken för att vara snäll. Resten skänkte jag till folk i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0