Äventyr i slottsparken

Man behöver inte gå långt för att det ska hända något. Jag och Nellie har haft en hunddag. Hon har badats, borstats och klippts och nu ser hon ut som en stor, fluffig boll.

När vi tog en långpromenad i parken gick en man förbi oss och sa "Vilken fin, liten vovve." Jag sa "tack" och gick vidare. Dock gjorde inte mannen det. Han följde efter och försökte locka till sig Nellie som totalignorerade honom. När han följt efter oss en bra bit vände jag mig om och frågade om han ville hälsa på henne. Då stannade han och började prata om hur fin min hund är och att hans grannar har en "ful, rödögd, elak pitbull" som dom borde byta ut till en "Lassiehund". Han frågade mig vad jag tyckte om pitbullhundar och jag sa att jag tycker att dom är otroligt fina. Då blev han nästan arg och frågade hur jag kunde tycka att pittbulls var fina när jag själv hade en sån här hund. Jag försökte förklara (som till ett barn) att man kan tycka att flera hundraser är fina, osv men han ville inte lyssna. Sen gick en annan person förbi och då frågade mannen honom om han inte höll med om att jag hade en väldigt fin hund. Personen mumlade ett "jovisst", men det dög tydligen inte för "hundmannen" gick ikapp honom och frågade hur han bara kunde säga så och inte mer. Då passade jag och Nellie på att fly fort som fan.

När vi var påväg hem kom en kvinna med en Bodercollie som ville nosa på Nellie. Kvinnan försökte dra sin hund bakåt, men den var för stark och drog omkull henne.

Kommentarer
Postat av: Flickvall

Shit, jag avskyr när liknande saker händer mig. Läskigt med människor som inte verkar kunna ta in socialasignaler.



Sv: Jobbigt ibland att komma hem till katt och föräldrar med för min del. Är rädd att hon ska börja tycka illa om mig och känna att jag har övergett henne. Fast hittills verkar hon alltid glad att se mig :)fast ibland är hon lite svårflörtad. Hehe.

2010-07-19 @ 19:14:54
URL: http://flickvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0