Rachelle Lefevre vs Bryce Dallas

Jag såg ju Eclipse för några veckor sen men skrev aldrig vad jag tyckte efteråt, så det kan jag göra nu: Ja, den var bra och ja, den var bättre än ettan och tvåan. Så, klart.
Nu över till klagandet.

(Seriöst, tänker väl ni nu. Kan hon inte göra något annat än att klaga hela tiden? Självklart kan jag inte göra något annat. Det är roligt och dessutom vet jag att många håller med mig på detta.)

James och Viktoria är mina favoriter i Twilight. Det är alltid jobbigt när man läser en bok som är superbra och man fastnar för en karaktär och så fort man får reda på att boken ska filmatiseras får man också reda på att en skitskådespelare ska spela rollen. Robert Pattinson och Kristen Stewart är två bevis på hur fel det kan bli när man väljer skådespelare. Pattinson är inte snygg någonstans, han har inte charm och han är allmänt gay. Stewart är ännu värre. Hon är för kaxig och hon om någon har inte charm. Det enda positiva med henne är att hon i Eclipse har lärt sig att stänga munnen som gapade sig igenom hela Twilight och New moon.

Och så får Cam Gigandet och Rachelle Lefevre rollerna som James och Viktoria och jag blir mer än nöjd. Så dödar dumma Edward James i Twiligt (>.<) men Viktoria kommer tillbaka i New moon. Alla som läser böckerna vet att dumma Edward kommer att döda henne i Eclipse, så hon hade bara en film kvar.

Men så händer det en grej som alla glömde berätta för mig... Det blir bråk mellan Rachelle Lefevre och någon högt uppsatt Twilight-person (som jag förstått det?) och hon blir sparkad. Allvarligt talat, kunde hon inte bara ha fått vara med i den sista filmen och sen få dö?
Så på bion under Viktorias första scen ser jag att det är fel skådespelare, så jag lutar mig mot Jojan och väser "Jojan! Det är inte Viktoria ju!" och hon viskar tillbaka "Oj, har jag glömt att berätta det...?". Tack, Jojan, Tack... Jag vet inte vem den här Bryce Dallas är, men jag vet att hon inte kan spela Viktoria. Viktoria är en rabiessmittad, pmsgalen, blodtörstig pittbull och Lefevre spelade rollen perfekt. Bryce Dallas såg bara ledsen ut genom hela filmen. Hon såg skitförbannad ut i en scen (och lyckades ändå inte se skrämmande ut...) och sen dog hon på ett otroligt löjligt sätt. Var hon full av bensin eller hur började hon brinna så fort? När jag kom hem ringde jag Jay och sa att dom bytt ut Viktoria. "Men visste du inte det?". Ingen berättar något för mig längre...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0