Min älskade hund

Det har varit en fruktansvärd dag. Imorse släppte mamma av Nellie hos veterinären. Hon skulle bli sövd eftersom dom skulle ta bort hennes tandsten och dessutom klippa hennes klor. Det är någonting med Nellie och hennes klor. Det går inte att klippa dom när hon är i vaket tillstånd. Hon blir totalt galen och vi har provat allting, men inget funkar så pappa sa åt veterinären att passa på att klippa hennes klor när hon var nedsövd.

Några timmar senare åker jag och mamma tillbaka till veterinären för att hämta våran hund. Tjugo minuter efter "utlovad tid" eller vad man nu säger, har vi fortfarande inte fått tillbaka Nellie. Vi väntar ett tag till och sen vinglar en pälsig liten varelse som påminner om en full fjortonåring ut. Min fina vovve såg för jävlig ut. Hon såg ut som om hon kräkts, fått en balja vatten över sig och vinglandet gjorde inte att hon såg bättre ut. Hon la sig vid mina fötter samtidigt som hon började gnälla som en liten valp. Mamma frågade veterinären hur kloklippningen hade gått och då kommer *piiip* på att hon glömde klippa klorna. Så hon fick ta in Nellie i ett rum och jag och mamma fick fortsätta vänta i väntrummet. Några minuter senare hör jag det mest hjärtskärande skriket från en hund. Ännu ett tag senare kommer veterinären ut och berättar att hon råkade klippa i Nellie. Jag slet tag i kopplet och sprang ut till bilen medans Nellie försökte hänga med så gott hon kunde.

Hemma låg Nellie och gnällde i vardagsrummet medans jag torkade bort lite blod från hennes tass. Jag har tagit hand om henne hela dagen förutom den korta stunden mami och jag var tvungna att åka till affären för att köpa hundmat. Istället för att köpa den vanliga bestämde vi oss för att skämma bort Nellie lite extra genom att köpa den maten vi tyckte såg godast ut xD och dessutom var det en Collie på framsidan.

Nellie låg kvar i vardagsrummet när vi kom hem. Jag fick halvt tvinga i henne lite vatten och när det sen hände en liten olycka som bara valpar brukar åstadkomma tog vi den kortaste prommenaden någonsin. Hon gick fram till första bästa gräsplätt, kissade och gick sen tillbaka mot huset. En halvtimme senare tog vi en lika kort promenad igen och så fortsatte det hela eftermiddagen. Hon mår mycket bättre nu och imorgon ska vi ta en riktigt lång promenad.



Nellies Colliemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0