Tvättslav

Dagens problem. Jojan fyller år på tisdag, så planen var att jag skulle åka hem till henne på måndag och stanna till onsdag. Mamma ska till Malmö idag och eftersom jag hatar att åka buss och tåg och hon ändå åker förbi Jojan på vägen dit så ville jag åka med mamma. Dock vill mamma att jag åker med henne hela vägen och stannar i Malmö, vilket jag totalvägrade och krig bröt ut.

För att fjäska lite för henne erbjöd jag mig att vika tvätt. Hade jag vetat att ingen vikt tvätt på två veckor hade jag aldrig gjort det...

Jojan ringde precis och frågade hur det gick.

Jag: "Jag vågar inte dra upp det igen förrens jag vikt klart all tvätt. Om jag gör det, så kan hon inte säga nej."
Jojan: "Okej, men vik klart allting då och fråga henne sen. Som du sa, när du vikt all den tvätten så måste hon ju vika sig."

"Vika tvätt", "vika sig"... Jojan skrattade tills jag la på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0