Sminkkakor

Alla vet väl vad en sminkkaka är? Eller det är det vi kallar det för i Varberg iallafall. Det är den typiska sminkningen som gör att man känner igen en äkta fjortis. Det är när man har en alldeles för mörk foundation för sin egen hudton så att man tydligt vid pannan, tinningen och hakan kan se den "äkta hudfärgen".



(Ingen aning om vilka brudarna är) Ni förstår vad jag menar?


Men jag märkte en sjukt rolig sak igår.



Dock har jag faktiskt en bra ursäkt. Min hud håller på att göra revolution. Hela ansiktet är fullt av stressutslag och den är allmänt... röd. Annars syns det ju på halsen att det är min riktiga hudfärg, så jag har ingen ljusare foundation för att jag ska se blekare ut.

Fjortisar vill vara bruna och svartrockare vill vara bleka. Ska vi byta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0