"Filmtips" - Titanic The Animated Movie (2001)

Innan jag går och lägger mig (Har fan mer eller mindre sovit sen i torsdags kväll, vad är det som händer med mig?) ska jag faktiskt tipsa om en film som ingen borde se. Jag har småläst lite om den här filmen både här och där och överallt står det hur otroligt dålig den är och just därför var jag tvungen att se den. Någon som läser detta kommer antagligen också att falla för frestelsen. För om flera personer säger att en film är skitdålig så vill man ju se den för att se vad det är som är så otroligt dåligt och efter att man sett filmen vill man ha tillbaka den tiden som man slösade på att se filmen och sen varna andra för den.

Dock ska jag skona så många jag kan genom att berätta lite om filmen och till och med hur den slutar. Jag la inga namn ifrån filmen på minnet, men den är ganska lik James Camerons film fast tvärtom. Rik kille träffar fattig tjej som aldrig träffat sina föräldrar och jobbar för en tant och hennes två döttrar och alla är elaka mot henne (Askunge-varning där). Dessutom får man följa en musfamilj som också ska resa med Titanic. När musfamiljen kommer ombord på fartyget försöker en katt äta upp musungen som blir räddad av en hund. När musen tackar hunden klär han på sig hiphopkläder och börjar rappa om att det är "party time". Nej, jag skämtar inte. Bevis finns där nere... Filmen innehåller också låt som består av några få meningar och den lilla låten upprepas under hela jävla filmen varenda gång det händer något dramatiskt. Dessutom är det en så enkel text att den fastnade i mitt huvud och jag sjöng på den i två dagar efteråt. Skeppet slår emot ett isberg och börjar sjunka. Den fattiga tjejen kan inte hitta sin rika kille, men upptäcker att hon sitter i samma båt som sin mamma som hon letat efter i så många år. Hur stor är chansen...? Till slut hittar hon sin kille i vattnet, drar upp honom och dom pussas. Precis när eftertexten ska börja rulla kommer musungen tillbaka och ska berätta hur det gick för alla efteråt. Bra, tänkte jag. Nu ska dom säga att Titanic var en av historiens största olyckor och att filmen är baserad på den. Men icke, musen berättar att han och hans familj öppnade en resturant och att den fattiga tjejen och den rika killen gifte sig.

Det finns två grejer jag stör mig på i den här filmen:
1. Varför ens ha med att dom var på Titanic? Det kunde fan bara ha varit en vanlig båt. Dom som gjorde filmen kissar alla som dog i Titanicolyckan i ansiktet. Det enda från Titanic dom hade med var när båten sjönk och resten  är bara pinsamt.
2. Dom hade inte ens råd att göra filmen ordentligt. Dom skrev två låtar (En kortis och en raplåt. Rap fanns inte ens på den tiden.) och sen måste dom upprepa flera scener eftersom dom inte hade råd med fler.




Efter James Camerons succéfilm var det bara en tidsfråga innan det skulle komma en tecknad version. I filmen får vi följa Sir William i första klass som blir kär i unga Angelica från tredje klass. Angelica är en emigrant som är på väg till USA för att hitta sin stora kärlek. Vi får också följa en detektiv som är ombord för att fånga en diamanttjuv. Tillslut får vi också följa djur som var ombord på fartyget, som talande hundar, katter, möss. Dessa är på väg för att prova livet i den nya världen. Filmen är inspelad med en låg budget och det märks på de ryckiga scenerna och den bristfälliga handlingen.

Jag har inte skrivit handlingen, men det bevisar iallafall att flera håller med mig...

Här kan ni se filmen på youtube.

Och här är dom enda två låtarna som är med i filmen.

It's party time





Holding me


Kommentarer
Postat av: lisa!

haha, what?! tack, kommer aldrig i hela mitt liv kolla på den - promise!



tack så mycket :)

2010-05-10 @ 10:22:44
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0