Skitvecka

Skolan har startat igen och dom börjar inte med att linda in oss i bomull... eller nått. Projektarbetena är igång och denna gången handlar dom om Afrika. Varför fick inte vi Asien som treorna fick förra året? .___. Svaret på den frågan är ju ganska uppenbart, men ändå. Dom fick skriva om manga, kampsporter, osv.

(Det här är komplicerat)
Iallafall, det började såklart snöa första dagen och eftersom jag bor i Narnia så fick vi en rejäl snöstorm som höll på hela dagen. Jag hade fått ledigt från en lektion för att vara med på en annan lektion, så efter maten gick jag genom snöstormen till Tallbacken för att hämta lite grejer till lektionen och sen gick jag åter igen ut i snöstormen till lektionen som var i ett hus långt ifrån skolan. När jag kommer fram en halvtimme före lektionen börjar kom jag på att jag glömt ännu lite mer arbete i skolan, så jag fick ännu en gång gå ut i snöstormen, gå till skolan och hämta mina arbeten. Jag hade ett papper som jag skulle kopiera så jag gick ner till lärarrummet där det var helt tomt, så jag fick vänta tills en lärare kom och försökte hjälpa mig. Självklart fastnar pappret i maskinen och när vi väl fått ut det vägrade kopiatorn fungera och efter att jag plus tre andra lärare fixat den fick jag mitt papper och kunde gå ut i snöstormen och gå tillbaka till huset. Där satt jag och väntade i en halvtimme helt ensam och när jag ringde upp läraren berättade hon att lektionen var inställd, så jag fick för sista gången gå ut i snöstormen och gå tillbaka till Tallbacken.


Ikväll har jag jobbat med engelskaarbetet och nu ska jag fortsätta läsa på min dumma bok om bara min idiot till granne kunde förstå att personen som ringer till hans mobil som han inte svarar i aldrig kommer ge upp. Det är ett under att läraren inte sagt åt mig att ge upp än. Jag förtjänar egentligen inte dom här chanserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0