Hur man gör en (Saw) tröja med eget tryck... igen

För några månader sen gjorde jag ett inlägg där jag beskrev hur man kan göra ett eget tryck på en tröja. Nu har jag gjort ännu en tröja, fast på ett annorlunda sätt. Förra gången tryckte jag på motivet, den här gången målade jag det för hand.





1. Ännu en gång: välj ut ett motiv. Den här gången valde jag att måla en egen bild.



2. Lägg tröjan på ett bord och lägg sen ett kalkeringspapper över där trycket ska ligga. Lägg bilden på pappret och börja fylla i (Hårt som fan. När du tror att du målar för hårt, ska du måla ännu hårdare.) linjerna igen. Det här var en olycklig historia för mig. Jag gjorde hål i pappret och fick kramp i handen.
Efteråt kommer tröjan se såhär tydlig ut, om du har tur. <-- Nej, jag är inte ironisk.




3. Fram med pennorna och börja fylla i det lilla som syns. Jag var tvungen att måla på lager på lager för att jag ville att färgerna skulle bli så starka som möjligt.


Ljuset får det att se orange ut, men det var rött...

4. Lägg ett bakplåtspapper över bilden och stryk fram och tillbaka med ett strykjärn i några minuter.





Tadaa! Tröjan är färdig!





Innan jag gav tröjan till min bror skulle jag bara testa den och kolla att den inte gick sönder, eller nått. (Världens sämsta ursäkt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0