Snart höstlov!

God morgon, världen! Det är onsdag och det börjar dra ihop sig för höstlov och Malmö. På fredag åker jag till Varberg och stannar där över natten och på lördag morgon åker jag till Malmö och stannar där resten av veckan. Det kommer väl att bli ett ganska ensamt lov då ingen kommer att hälsa på mig och till och med Nellie är borta, men mamma har lovat att vara med mig xD

Annars har jag gjort upp en plan för att överleva:
  • Plugga. Matte, läsa ut den dumma boken, skriva en uppsats om boken, engelska och... Ja, vad lärarna kan erbjuda mig.
  • Måla. Nu har jag satt igång med målandet igen och kan säkert slå ihjäl flera timmar med att skissa lite.
  • Titta på film. Jag har massa filmer och serier på datorn som bara ligger och dammar.
  • Shoppa. Jag bor i Malmö, hallå...
  • Reta min syster som har fått pojkvän...
  • Fota. Jag och min pappas systemkamera har ett väldigt speciellt förhållande.
  • Bada. Herre Gud, vad man saknar ett badkar här ute i skogen. Jag kommer tillbringa första helgen i badkaret.


    Sen har jag faktiskt kommit på ett höstlovslöfte. Jag har tagit mig igenom de flesta Studio Ghibli-filmerna under de senaste åren och vissa har jag sett flera gånger, men jag har aldrig sett My neighbour Totoro och nu känns det som om det är dags.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0