Build a bear

I USA finns det en väldigt populär affär som heter "Build a bear" där man mer eller mindre får skapa ett eget gosedjur. Det finns bara en sån affär i Sverige och den ligger i Malmö och som den gosedjursälskare jag är så letade jag såklart upp butiken. Om jag minns rätt så får man allt jag skriver om där nere för
350 kronor.






Såhär går det till:

1. Det finns hyllor med flera olika sorters djur som redan är uppstoppade och under varje hylla ligger enbart "gosedjurspälsen".




2. När du valt ditt gosedjur går du vidare till "ljudet". Det finns ett antal olika sorters ljud som finns inuti i plastgrej som sys in i djuret.

2. Sen ska gosedjuret fyllas med bomull. När det är gjort får man provkrama djuret för att kolla att den är tillräckligt mjuk.

3. På nästa station kan man välja mellan två hjärtan, ett gjort av tyg och ett av plast som dunkar när man klickar på det. Väljer man plasthjärtat dunkar hjärtat varje gång man kramar gosedjuret.

4. Om man vill ha kläder till djuret är hela butiken full av hyllor med olika
utstyrslar, såsom klänningar, jackor, byxor, skor, rullskridskor, väskor, osv...



5. Det sista man ska göra är att komma på ett namn som fylls i på ett papper och sen får man även ett hus till på köpet.



Ofelia har såklart redan varit inne här och hämtat hem en sjukt söt kanin som blev döpt till något väldigt konstigt namn som jag inte kommer ihåg. Själv har jag spanat in en glittrig snöleopard som skulle vara väldigt gullig i en skoluniform som jag hittade. Dock verkar det som om Lovisa kollat in samma gosedjur... -.-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0