Bästa kvällen på länge


Igår visade jag världen (eller iallafall Anton och Linnéa) vad jag går för. Vi kom överens om att vi skulle gå ner till sjön och grilla korv och jag sa att jag är jättebra på att göra upp eld, vilket Anton inte trodde på. Så vi hämtade galet mycket ved, korv, korvbröd, chips och cola och vandrade ner mot sjön. Efter några ynka minuter hade jag skapat en riktigt snygg lägereld, dansat runt den samtidigt som jag som en liten femåring skrikit på Anton att jag klarade det. Sen hämtade jag tre pinnar och började tälja så att vi skulle kunna grilla korv. Jag är en riktig vildmarksmänniska.

Vi hade en av terminens bästa kvällar och grillade, brände och tappade korvar i min perfekta brasa. Sedan kom Linn tillbaka igen och hälsade på och innan den här kvällen fanns det bara en bild på oss två tillsammans.
Nu finns det betydligt fler.



Hela gänget satt nere vid sjön i lite mer än fem timmar och sen gick jag och Linn upp till huvudbyggnaden för att hon skulle få se mitt rum, men då hade jag glömt mina nycklar vid sjön så vi fick vänta i två timmar tills Anton kom tillbaka. Idag mår jag och Anton skit. Jag känner mig bakis (av cola och korv...?) och Anton är febrig.


Blandade bilder från igår








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0