Lovely Luna

Hur förklarar jag detta...?

Det finns vissa saker som man vill göra så otroligt mycket, men som man ändå inte vill för att man vet att det kommer göra så sjukt ont efteråt. Som när det tar slut med pojkvännen och man fortsätter träffa honom efteråt för att man mår bra för studen och sen bara vill dö när man inte har honom hos en längre.

När jag kom till Jay igår satt Luna på gatan och väntade. Först kände jag inte igen henne. Hon har gått upp några kilo, hennes päls har blivit ännu tjockare och hon har fått ett nytt halsband. Men hon kom fram till mig och strök sig runt mina ben, en fin gest som hon bara gjort en gång förut när hon var min katt. Jag satte mig bredvid henne och hon hoppade upp i mitt knä och började spinna. Där satt vi i en halvtimme och bara gosade. Det var väldigt kallt, men jag körde in mina frusna fingrar i hennes tjocka päls och kliade henne bakom örat som jag vet att hon älskar. När jag skulle plinga på hos Jay följde Luna mig fram till dörren och när jag skulle stänga den satt hon kvar på trappan och tittade på mig.


När jag hämtade Luna var hon mindre än vår dvärgkanin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0