Mean Girls... "typ"

Det här kommer låta elakt, men nu har jag stirrat på en text i snart en kvart och jag kan inte släppa det så nu ska jag skriva ett kort (och inte för elakt) inlägg om hur det går när man ser en film utan att hänga med i handlingen.

Jag hittade en blogg som drivs av en tjej som är lika gammal som jag, om inte till och med ett år äldre och hon har precis som jag en filmtipskategori. I ett inlägg har hon tipsat om Mean Girls.



...? (<-- Jag skriver så, istället för att skriva vad som faktiskt pågår i mitt huvud)

Har den här tjejen ens sett filmen? Mean Girls handlar om en tjej som flyttar från Afrika till USA. "Plasttjejerna" är skolans populäraste tjejer som alla vill vara med (och inga mobboffer som det framstår i hennes text) och dom enda killarna dom umgås med är pojkvännerna.

I slutet av texten har tjejen skrivit att filmen handlar om sann vänskap. Filmen går ut på att alla snackar skit om alla och sviker varandra. Men okej, vi har alla olika syn på sann vänskap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0