4 maj ´11 - Kanske lite väl brutalt...

Som jag nämnt tidigare så handlar mitt projektarbete om Disneyprinsessor och jag har knäckt dom en efter en, men är fortfarande fast på Belle som jag inte kan komma på något negativt om.

Jag hittade detta på internet, men det var lite väl brutalt och jag tror inte mina lärare skulle acceptera att jag skrev något liknande.

"Teaching young girls that looks don’t matter and that personality does, is basically teaching them that looks don’t matter and that money does. What’s on the inside counts? Bullshit. What’s on the inside of his wallet you mean. If that ugly fucking baboon didn’t have a castle and talking flatware, a Disney “princess” would not have given a shit about getting to know his furry ass. That’s the definition of a whore."



Det här var den värsta bilden jag någonsin sett. Vad gör Skönheten och Odjuret i My little pony-världen? Översvämmat av blommor, allting glittrar och i bakgrunden syns en gigantisk regnbåge. Och varför håller Odjuret i ett äpple...?


Kommentarer
Postat av: althea

En vinkling på Belle är att hon blir slagen och inlåst i ett rum utan mat om hon inte gör som Odjuret säger, men ändå förlåter hon honom och tror att hon kan förändra honom. Kvinnokampstänket där om du fattar..

2011-05-04 @ 21:25:06
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: star

Åh MLP regnbågen!

2011-05-11 @ 10:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0