Mördarborstens offer

Det finns en sorts rund borste som jag redan i tidig ålder lärde mig att man ska hålla sig borta ifrån. Det har inte mina systrar lärt sig förrens nu.

För någon vecka sen kom Ofelia in till mig gråtandes med rena skatboet i huvudet. Hon hade försökt kamma håret med Mördarborsten och tovat in sig totalt och efter att jag försökt få ut borsten ur den gigantiska tovan fick jag tillslut klippa ut den.


Förra veckan mötte jag Lovisa i trapphuset med ett ännu större skatbo i huvudet. Hon och en kompis hade testat Mördarborsten i en affär, trasslat in sig och till hela vardagens glädje fått ställa sig i kön med borsten i tovan, köpa den och sen gå hem. Innan hon smet in i hissen hann jag ta ett kort på hela helvetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0