Mitt 2013

Våren:

Hela våren blev en destruktiv dimma, så jag minns inte så mycket från den tiden. Jag försökte ofta fly från mitt liv genom att åka till Lund och vara med William. Vi tog oss igenom många filmer dom månaderna. Jag tror det var här som jag och mitt maffiagäng började dricka lite oftare än vad vi brukade tidigare. Någonstans i februari tog jag och Simon upp kontakten igen och pratade med jämna mellanrum. Jag åkte till Varberg och hälsade på Linn. Mike hälsade på i Malmö och sen åkte jag till Värmland för att träffa Nellie. I april blev allt värre och jag slutade nästan att blogga (gud, jordens undergång...). Jag hade en riktigt fin födelsedag med närmsta vännerna och nu kommer ÄNTLIGEN bilderna som jag lovade att lägga ut för ett halvår sedan... Plus några till.



Födelsedagsfrukost
 


Födelsedagstårta (Jojan vispade grädden för hand, glömde att jag hade en elvisp. Förlåt igen.)


Födelsedagsjagvetintevad
Senare på kvällen kom dom närmaste över. Jojan, Alex, Alex och Mario.

 

I Värmland. Solen i mitt liv.


Många middagsbjudningar fram och tillbaka. Denna gången hos Alex.


Jag på Valborg. Både lugg och hår har växt ut nu.


Rea på någon sportaffär.


Jag tvingade med William till en 4H-gård i Lund där han fick en ny kompis.
 
Sommaren:

I början av sommaren jobbade jag konstant och gjorde inte så mycket mer än att jobba och sova. När jag fick ledigt blev det full fart. Eurovision var i Malmö och det var knökfullt överallt och jag hade en fylla som hette duga. Jag var i Varberg, besökte Zacke och Cissi, var på fotbollstunering och sen återvände jag till Malmö. Veckan som följde gick ut på att jag och Alex levde på stranden och åt korv med bröd. Varje dag. Vi gick upp relativt tidigt på morgonen, åkte till stranden och när vi blev hungriga köpte vi en engångsgrill, tändstickor, korv med korvbröd och en ketchupflaska. Varje dag glömde vi att ta med ketchupflaskan och tändstickorna och fick köpa nytt, så vi kommer kunna överleva på det när det blir en zombieattack. Gänget åkte på utflykt till Svaneholms slott och besökte en hundkyrkogård från 1700-talet, fruktansvärt fint att hundar betydde så mycket redan på den tiden. Vi har ju även brukat lite alkohol under den här tiden. Herre jävlar i huset, vad vi har druckit. Linn hälsade på i Malmö och jag åkte någon gång till Varberg och träffade både Linn och Simon. Under slutet på sommaren började jag jobba igen.


Jag och Alex i regn mitt ute i ingenstans på äventyr innan det blev varmt.


Trots att jag var osminkad lyckades jag få ragg på bussen en kväll.

Från korv och bröd-veckan.



Jag fick en skrivmaskin.


Jojan på Svaneholms slott innan vi rodde båt.


Midsommar. Duktiga Jojan som lagat maten.

Hösten:

Jobbjobbjobbelijobb. Sen började GTA-perioden som varvades fort. Jag bodde mycket hos Alex. Jag och Tommy skrämde skiten ur grannarna genom att skjuta på ljus. Lovisa och Christoffer var över på middag hos mig. Farfar dog och jag åkte till Stockholm för begravning och släktträff. Jason flyttade hem till mig. Vi firade Halloween och hade en riktigt bra kväll. Jag hade daglig kontakt med Simon när han var i Asien.


Någon random utekväll på en irländsk bar.


En morgon fick jag en överraskning i hissen.


Mina och Tommys skjutoffer.


Christoffer och Lovisa på min middag. Maten var godare än vad deras miner säger.


Min feta röv slog till en hylla hos Alex och hälften av innehållet hamnade på golvet.


I Stockholm.


Jag och Lovisa på Halloween. Fråga inte vad som hänt vid mitt finger.
 
Vintern:

Det har ju inte hunnit vara vinter så länge, så det här blir nog en kort text. Jag har mest varit med Jojan och Alex och lite med Tommy. Jag och Jojan hade en period där vi träffades varje dag, ibland kort och ibland långt. David slog igenom i musikvärlden.


Jason började känna sig som hemma, men hade svårt att hitta ett ställe där han kunde sova. Sängen och soffan var otänkbara, så han pendlade mellan rakt på golvet och i fönstret. Sedan sov han i duschen i flera veckor och en kort period i handfatet, men märkte snart att jag behövde använda det oftare än duschen så han återvände till sitt gamla ställe. Numera sover han framför ytterdörren och störs inte av att få post i skallen varje dag.


Jag och Jojan har ätit frukost ute två gånger. Vi bjuder den ena varannan gång.
 

Vi fick äntligen se Catching fire, på premiären dessutom.


Jason som gillar att se på tv följde någon fotbollsgrej en hel kväll.


Jag och Alex tog en heldag på stan och hittade pingviner.


Efteråt åt vi asiatisk buffe.


David, numera känd som Vudvuzela i musikvärlden, sa pang och startade i samma veva eget företag. Jag målade av hans logga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0