In the name of the moon I will punish you

"Det har varit några supermånar de senaste åren vilket inte är så konstigt eftersom de inträffar var trettonde månad. Men den kommande är den största på 68 år. Inte sedan 1948 har någon måne sett större ut och den som vill se en lika stor måste vänta tills 2034." - DN


Igår:
*tittar på månen*
Jag: "Fan vad stor den är..."
Marcus: "Den ser ut precis som vanligt."
Jag: "Nej, den är gigantisk och vi upplever det här nu".
Marcus: "Seriöst, den är inte större än vanligt."
Jag: "Hur kan du inte se det?"
Marcus: "Därför att den inte är större än vanligt."
Jag: "Du är blind."


Idag:
Marcus: "Du vet det där med att månen skulle vara större?"
Jag: "Ja?"
Marcus: "Det var inte igår, det är idag."
Jag: "..."
Marcus: "Men det är så molnigt att man inte kan se den."
Jag: "Men den var skitstor igår!"
Marcus: "Nej."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0