Ibland tänker jag...

... på det här med att sakna gamla kompisar.

Halv två ringde min mobil. Det var Jojan. Jag har inte pratat med henne på flera veckor. Hon frågade lite försiktigt hur jag mådde och så. Efter bara någon minut tänkte jag avsluta samtalet och gå och lägga mig. Då sa hon att hon saknade mig och jag smälte som en chokladbit en varm sommardag (världens äldsta replik, men den passade bra in på min känsla). Jag gick ner till vardagsrummet och satt och pratade med henne i en halvtimme. En snabb kortfattad genomgång på allt som hänt sen sist. Den långa versionen tar vi om vi träffas i helgen. Jag ska iallafall ringa henne imorgon och så ska vi se om hon kan ta sig till mig. Nu är jag så lycklig att jag inte kan sova.



2007



Jag borde förstått att det var du som fattades
(du och ditt äckliga kaffe som jag alltid ska göra narr av)


I need some sleep.
I can’t go on like this.
I try counting sheep,
But there’s one I always miss




I need some sleep - Eels


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0