Ibland tänker jag...

... på det här med ifall det kanske skulle varit bättre att dra på sig svininfluensan.

Efter att jag tagit vaccinet igår mådde jag helt okej. Armen värkte lite grann, men jag tänkte knappt på det. Jag och Anton åkte till skolan vid fyra och jag satt i konsthuset och målade till tio. Under tiden kände jag hur jag mådde sämre och sämre, men jag kunde inte sätta fingret på vad som var fel.

Imorse vaknade jag vid sju-tiden av att det kändes som om någon slagit sönder min kropp med ett baseball-trä. Eller den beskrivningen låter ganska lindrig med tanke på hur det faktiskt kändes, men jag kan inte beskriva det bättre än så. När jag satte mig upp (med viss ansträngning) gjorde det så ont att jag trodde att jag skulle kräkas. När jag tittade i spegeln var hela mitt ansikte (inklusive läpparna) kritvita. Anton och jag började försöka klä på mig halv åtta. Kvart över åtta var vi färdiga.

Jag fick i mig lite frukost och sen var jag tvungen att sjukanmäla mig. Minsta kroppsrörelse gav mig en sån obeskrivlig smärta att jag var tvungen att sätta mig ner och försöka hålla tillbaka spyorna. Jag satte mig vid datorn i fem minuter för att ladda ner lite tecknade filmer och sen somnade jag.

När jag vaknade hade det mesta laddat färdigt, så nu har jag tittat på Hitta Nemo, Bumbibjörnarna, Micke och Molle och Dragon Ball. När Anton kommer hem funderar jag på om jag ska övertala honom att åka in till Horred och köpa chips och choklad till mig så att vi har något att äta när vi tittar på Flickan som lekte med elden ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0