Ibland tänker jag...

... på det här med bloggtrafik.

Det känns som om det har blivit ett riktigt hysteri över www.bloggtrafik.nu. Folk klickar sig runt bland andras bloggar, majoriteten tittar antagligen inte ens på vad dom klickat in på utan klickar fort vidare för att få så mycket poäng som möjligt. Jag kanske inte ska säga något, jag är ju själv medlem där men jag tittar på varje persons blogg jag trillat in på, läser lite och kollar om det är en blogg jag vill börja följa. Här i bloggvärlden finns det ju inget bättre än att man hittar en blogg som man tycker är intressant och bara väntar varje dag på att personen som äger bloggen ska skriva ett nytt inlägg som man kan läsa.

Igår hade typ 80 personer varit inne på min blogg. Några hade skrivit kommentarer om att min blogg var fin och att dom gillade designen, osv. Jag blev verkligen jätteglad. Sen hade majoriteten skrivit "bevaka mig på bloglovin", "rösta på mig i den här tävlingen" blablabla. Seriöst, om en totalt främmande människa vill att jag ska rösta vidare dom nånstans kan dom väl lägga en sekund på att skriva något så att man känner att man vill vara snäll mot den personen och det här eviga tjatet om att man ska bevaka varandra på bloglovin börjar driva mig till vansinne.

Jag skiter fullständigt i om det så är tusen människor som går in på min blogg i en sekund och sen går vidare varje dag. Det som spelar roll är dom få personerna som klickar in här för att dom vill läsa om det jag skriver och stannar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0