24 oktober ´09 - RIP dator...

Igår tog min dator sina sista andetag. Anton och Robin öppnade upp henne mitt i vardagsrummet och började operera. När Anton sa att läget var ostabilt fick jag panik. Mina föräldrar kommer inte att köpa en ny dator till mig, jag har själv inte råd och om jag ska spara av studiebidraget så kan jag ju se fram att få en ny dator nångång nästa höst. Att jag får en i julklapp är inte heller så självklart. Tanken att jobba slog mig ju såklart, men jag hinner inte göra det efter skolan (Hinner och hinner, jag bor mitt i skogen. Det finns inte en chans att hitta något utan att behöva åka en bussresa på två timmar fram och tillbaka.) och på helgerna försöker jag hålla kontakten med de få kompisar jag har kvar sen jag flyttade.

Efter en timme dödsförklarade dom henne.


Vadfan ska jag underhålla mig med på skolan nu? Medans Anton sitter på sin dator kommer jag bara att sitta och stirra in i väggen. Hur ska jag kunna se på film? Lägga in ny musik på min ipod? Lägga över alla bilder från min kamera? Förlorar man en dator påminns man om det varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0