15 augusti ´10 - Hunddag

Awesome dag! Jag hörde att det skulle vara en "horse show" fem minuter ifrån min lägenhet, så efter mycket funderande och jämrande bestämde jag mig för att försöka övervinna min fobi och gå i närheten av en häst och kanske till och med klappa en. När jag kom dit var det gigantiska området uppdelat, på ena sidan kunde man vara med hästar och på andra kunde man vara med hundar.

Fuck hästar, jag gick över till hundarna där det var agility, freestyle, miniutställningar, osv. Sen spenderade jag resten av dagen där och ångrade att jag inte tog med Nellie, dock var jag för lat för att hämta henne. Det fanns olika tält för varje ras och varje tält innehöll massa hundar av samma ras. Jag stod och tjatade i en evighet i Collie-tältet tills jag gick vidare till Akita-tältet där jag startade en djup diskussion om filmen Hatchiko. Sen var det bara att pallra sig vidare till taxarna, boxrarna och alla andra hundar.


Ikväll har jag städat rummet, bytt lakan i sängen, duschat och nu ska jag äta glass och titta på Lady och Lufsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0