7 augusti ´10 - Hemma igen

Igår gick allting väldigt snabbt. Plötsligt hade jag en halvtimme på mig att packa för att hela Antons familj fick för sig att dom skulle åka till (hans alltså) mormor och morfar i skåne. Väl framme blev vi gödade som grisar med våfflor, kakor, muffins, vindruvor, nötter, godis och vin. Efteråt skämtade Anton om att mormor skulle ringa och beställa pizza och hon var halvvägs framme till telefonen innan Anton hindrade henne. När vi inte hade något att göra så gick vi ut till trädgården där Antons bror lärde mig hur man gör hjärt och lung-räddning som jag fick öva mig på på Anton. Allihopa tittade på Big daddy sen och jag somnade som en stock. Nästa morgon blev vi väckta vid nio och åt en stor frukost med frallor och massa olika pålägg. Antons syster hade med sig massa nagelvårdsgrejer så jag skämde bort mina naglar rejält.


Sen kommer då historien om resan hem. Mamma säger att tåg är en vanesak, men det blir ju aldrig bättre. Den här gången var tåget fyllt av tolv/femton stycken aspackade halvgubbar i trettioårsåldern. En av idioterna gick runt bland passagerarna och tiggde pengar och när han inte fick det började han sälja allt han hade från öl till kläder. Till slut stod han där i enbart ett par regnbågsfärgade kalsonger och sa att han skulle ha mer pengar eftersom han strippat. Efter ett tag kom det en man som jobbade på tåget.
- Folk har klagat över att du går runt lättklädd och stör dom andra passagerarna. Klä på dig!
- Amen, jag har ju sålt alla mina kläder.
- Då får du köpa tillbaka dom.
- Det kan jag ju inte göra. Då får du slänga av mig på nästa station.
Då gick båda iväg så jag vet inte hur det slutade.

Kommentarer
Postat av: Y, DD, B

http://ladiessdiary.blogspot.com/



Kolla in :)

2010-08-07 @ 20:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0