Ibland tänker jag...

... på det här med preventivmedel.

Jag började fundera på att sätta in en p-stav för alldeles för många månader sen och det var inte förrens i fredags som jag hoppade iväg till ungdomsmottagningen. Dock sa dom att jag måste äta Cerazette i ett halvår innan dom sätter in p-staven. Om jag förstått allt rätt så innehåller det samma ämnen som p-staven, så dom ska kolla hur min kropp reagerar innan dom sticker in något i armen på mig. Så i lördags åt jag mitt första piller och det var inte förrens nu som jag kom på att man kanske ska kolla lite på internet och läsa vad det är jag knaprar på. Så, ja... nu vet jag.

80 % av alla brudar jag läst om skriver att tiden dom åt Cerazette var den värsta tiden i livet. Konstant illamående, huvudvärk, humörsvängningar och ingen sexlust. Jag har läst om fem olika tjejer som berättar att deras pojkvänner inte orkade med humörsvängningarna, så Cerazette gjorde att deras förhållanden tog slut. Två brudar blev gravida efter att inte ha tagit pillerna på samma tider.

Vad i helvete har jag gett mig in på?!!
Det enda "positiva" jag kan se i detta är att jag dagligen har huvudvärk, mår illa, har ingen sexlust och har överdrivet kort stubin, så om jag redan har alla biverkningar kanske det finns en liten chans att allt försvinner och blir tvärtom? Tre tjejer skrev faktiskt att dom blev kåta dygnet runt och en av dom ville ligga mer än sex gånger per dag. Jag har försökt ringa Anton för att förvarna honom om vad som är påväg att hända, men han svarar inte i telefonen vilket han alltid gör annars, så jag antar att han antingen hittat all den här faktan före mig och förbereder sig för en utskällning för ingenting eller så känner han bara på sig att jag har dåliga nyheter.

Kommentarer
Postat av: Schober

Skaffa hormonfritt istället gummman ^^

2010-02-15 @ 23:00:23
URL: http://schobers.blogg.se/
Postat av: Michael Jackson | Minnesblogg

Ha en bra dag! :)

2010-02-16 @ 10:51:15
URL: http://mjackson.blogg.se/
Postat av: lisa!

för guds skull, sätt INTE i en p-stav! jag hade min i tre år, hade mens konstant och de försökte ta ut den två gånger på olika sjukhus - till slut fick jag sövas ner och de fick operera ut den för att den satt bakom muskeln. dessutom gav de mig för mycket sömnmedel så jag sov 2h för länge.



ett tips bara!

2010-02-19 @ 22:00:25
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0