14 mars ´10 - Jag är för gammal för att festa

Jag är ingen festis. Varken drycken eller en person som festar. Jag har festat i "mina yngre dar" och tröttnat på det. När jag och Jay var fjorton hängde vi på Ungdomens hus varje gång det var konsert där och senaste gången vi var där (förra året) träffade vi min femtonåriga systers kompisar. Då förstod vi att vi var för gamla för att gå dit. Vilket var lika bra, för jag kände mig ändå som en tant där inne. Musiken var alldeles för hög och jag kom på mig själv med att fundera över hur mammor kan låta sina ungar gå ut klädda på det där sättet.

Sen har jag hängt några gånger på krogen också. Fullt med folk som man måste trycka sig mot om man ska komma framåt, sån jävla ljudnivå att man måste skrika för att andra ska höra en och för att inte tala om alkoholpriserna...


Igår hade Anton och Robin tjugoårsfest. Jag, Linn och Jay förfestade hos Linn och sen vandrade vi vidare. Jag hade stålförberett (är det ens ett ord?) mig för att folk skulle skrika emo efter mig, börja bråka, osv. Men det var det minsta problemet. Majoriteten av folket som var där var under arton. När jag fick syn på Jays femtonåriga lillasyster tog jag tag i både Anton och Robin och frågade om dom seriöst inte kände någon som var lite mer i deras egen ålder. Jag har egentligen ingenting emot folk som är yngre än mig, allt hänger på mognadsnivån. Det vet alla. Men när man ser ett litet tjejgäng (ännu en gång tanttankar) som är klädda som om det vore den varmaste sommardagen någonsin, som klickar runt på sina mobiler var tredje sekund och dessutom är så fulla (?) att dom måste skrika och snubbla runt på allt och alla blir man lite fördomsfull.

Men för övrigt var det väldigt roligt och jag är tydligen mer eller mindre känd. Eftersom jag och Anton inte umgås på helgerna och jag aldrig är ute och festar, så har jag inte träffat så många av Antons kompisar. Så hela kvällen igår bestod av "Shit, är det du som är Antons flickvän?". Fast det var roligast när jag stod i kön till toaletten.
Någon: "Ser du vem det där är...?"
Någon: "Herre Gud, är det Antons tjej?"
Jag kände mig verkligen som en kändis :P

Sen dog stämningen ganska fort. Det är bara Mars och fyra personer har redan hängt sig i vår stad. Igår hängde sig en ny person som många på festen kände. Jag hade tittat lite för djupt ner i vodkaflaskan och mådde illa och ville sova och festen skulle ändå hålla på ett tag till, så jag sa till Anton att jag inte kunde sova där och sen skjutsade Linns pojkvän hem mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0