15 november ´10 - Två filmer du inte vill se... men ett ägg som du vill äta. (jag kanske är trött iallafall, men jag tyckte rubriken var häftig)

Igår städade jag rummet. Jag dammade, våttorkade och plockade flugor (>.<) och sen packade jag upp alla väskor. Sen mådde jag bara så bra att jag tänkte ta itu med en sak som jag skjutit undan i flera år, nämligen att titta på Battle Royale 2. Jag bytte om till pyamas, kröp ner under täcket och bara njöt... under den första kvarten, alltså. Sen blev filmen sämre och sämre och på slutet småspolade jag faktiskt lite och bara väntade på att något skulle hända. Hur fan kan ettan vara så bra och tvåan så fruktansvärt långtråkig?

Aja, filmen tog slut (med lite hjälp från mig) men jag var fortfarande inte trött så jag satte på ännu en film som jag sett fram emot att se: Baksmällan. Jag tänker inte skriva något om den filmen, den förtjänar inte det. Jag har bara en sak att säga och det är att den filmen borde inte klassas som komedi.

När klockan närmade sig tolv satte jag på en tredje film som jag jämt skjutit upp. Min granne Totoro... Jag vet seriöst inte. Den var väl charmig, men Totoro var ju knappt med och jag hade av någon anledning fått för mig att han kunde prata...? Men den var utan tvekan bäst av dom tre filmerna jag såg.

Resten av natten tittade jag på Pokémon. Jag kunde verkligen inte sova och vid tretiden blev jag assugen på ägg och kunde inte sluta tänka på det. Jag vaknade lite före sju och kände mig klarvaken, så jag tog en dusch, klädde på mig, sminkade mig och var först nere till frukosten och fick mitt jävla ägg.

Sen har jag pluggat vidare hela dagen och känner fortfarande inget behov av att sova, men det kommer väl om några timmar.



Under en lektion pratade klassen om vilken roll man tycker att man har i klassen. Jag vet inte vem jag är, men det gjorde dom andra. "Tillbakadragen och tror att hon inte kan något, fast det kan hon". Jag vet inte. Det är bara jobbigt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0