26 november ´10 - Oj, vilken morgon

Anton väckte mig sju imorse med en kommentar som löd "jag vaknade som en varg". Månen hade lyst så starkt på honom så att han inte kunde somna om.

När han väckte mig hade jag galet torra läppar och när han sa dagens kommentar skrattade jag så mycket att min underläpp sprack och började blöda. .____.

När vi kom ner till frukosten gjorde jag några mackor, tog två extra brödskivor utan pålägg, åt upp min frukost och lämnade tillbaka brödskivorna. Jag har fortfarande ingen aning om varför jag gjorde så.

Vi skyndade oss till lektionen, men en lärare stoppade oss och sa att vi skulle gå till kapellet där det skulle vara adventsmorgon. Där inne lyckades jag svära två gånger och dessutom säga "men herre Gud". Jag är inte säker på om det sista är "olagligt i kyrkan", men jag är uppväxt med att morfar har sagt att man inte ska missbruka Herrens namn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0