7 februari ´11 - Någon myshelg blev det ju inte...

... för jag blev galet sjuk. .___.
(och jag som skulle baka chokladmuffins...)

Dag 1. Jag hade kännt mig lite småkrasslig under fredagen och när jag vaknade på lördagen hade jag ingen röst. Anton och jag satt bredvid varandra i sängen med varsin dator och chattade över facebook hela morgonen. Mot eftermiddagen böjade näsan rinna och halsen gjorde ondare och ondare. Jag var så himla trött och försökte sova under dagen, men det gick inte. På kvällen mådde jag rent ut sagt skit, men somnade. En timme senare vaknade jag och kunde inte somna om och så plågade jag mig igenom en av de värsta nätterna på länge. Eller ja, värst var det nog för Anton. Jag låg och ryckte och gnällde i flera timmar.

Dag 2. Allmän skitdag. Ont i halsen, täppt i näsan, ont i huvudet, svag och gnällig. Anton köpte halstabletter och glass som lindade smärtan och vi tittade på två filmer på kvällen. "Sebbe" som typ blev utnämnd till årets bästa svenska film. Ja, då måste Sverige ha släppt riktiga skitfilmer hela året om den här skulle vara den bästa. Sen fick jag äntligen se min älskade Tangled som jag väntat på sen 2004 och mjo, den var väldigt bra. Riktigt cool skurk också.

Dag 3 (idag). Vad fan hände imorse? Migränanfall kommer verkligen när dom behövs. Jag vaknade lite före sju av att det var så otroligt ljust inne i rummet. Rullgardinerna var nerdragna och ingen lampa var tänd, men ändå höll jag på att gå sönder för att det var så ljust. Anton sprang runt i rummet och täppte igen minsta ljushål och sen gick någon in i duschen. Det kändes som om den personen duschade hela dagen för det lät så jävla högt. Även den här gången tycker jag mer synd om Anton. Trots att han gjort det så mörkt han kunde så låg jag och höll för ögonen eftersom det kändes som om någon lyste mig i ansiktet med en lampa och sen hörde jag minsta detalj hundra gånger bättre. Folk gick i trappan, duschade, borstade tänderna, hälsade på varandra. Senare under dagen kändes huvudet bättre, men jag har varit helt död. Jag är fortfarande skittrött, men det går verkligen inte att somna.


Nu har jag tagit slut på två toalettrullar.
Funderar på om jag ska hoppa in i duschen och försökte koka bort min näsa?



Oh, oh... Vill ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0