2 juni ´11 - If there is a God I'd say he's a sadistic prick

Det har varit en slapp dag. Det var stekande varmt, så jag tog en promenad till havet och sen satt jag i parken och läste resten av eftermiddagen. Efter kvällsmaten gick jag och mamma ner till puben och träffade en av Ofelias kompisars föräldrar.

Nu ska jag se Rabbit hole och gråta.


Rabbit hole är en intim skildring av ett par i sorg som försöker förhålla sig till sin fyraårige sons död. Becca (Nicole Kidman, Satine i Moulin rouge) och Howie (Aaron Eckhart, Two-face i The dark knight) går upp på morgonen, noga med att upprätthålla nåt slags värdighet på ytan. Där under råder kaos och kris, i ett bottenlöst djup av saknad. De låtsas, åtminstone halvhjärtat, engagera sig i ett vardagsliv med squashmatcher och födelsedagskalas, men utför sysslorna likt mekaniska robotar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0