Ibland tänker jag...

... på det här med Big brother.

Jag har aldrig vetat vad Big brother är. Jag har vetat att det är ett tv-program, men inte vad det handlar om. En dag fick jag en bok som hette "Ego girl" av Carolina Gynning och jag läste ut den på några få dagar och förstod att hon är en av vinnarna i tidigare säsonger. Under dom kapitlen när hon skriver om tiden i Big brother kände jag att jag var tvungen att se det här programmet.

På ett sätt är hela programmet sjukt. Det är verkligen ett mänskligt experiment, men samtidigt är det ingen som blivit tvingad in i huset. Alla har sökt av egen fri vilja och alla vet riskerna med att leva där inne. Om jag har förstått det hela rätt så har dom försökt ändra stilen på BB det här året. Som jag förstått det så har programmet i tidigare säsonger bestått av silikonfyllda bimbos och sviniga killar som inte gjort något annat än att dricka, bråka och ha sex. I år var majoriteten helt vanliga människor, vissa lite tråkigare än andra.

I februari körde dom igång säsong 7 och jag har sett varenda avsnitt. I börja var det ganska underhållande. Det var mycket bråk (jag är så lättroad...) och jag hittade snabbt favoriter och hatobjekt. Sen gick månaderna och dom roliga röstades ut en efter en och tillslut satt ett grått gäng där med en guldklimp (Peter♥), men inte ens han kunde ensam göra en bra show. Veckorna har segat sig fram och ikväll är det dags för det sista avsnittet och vinnaren av Big brother 2011 ska koras.



Christian: Han lovade så mycket i intervjun innan han gick in i huset, men gjorde inte ett skit av något trots att han var en av de sista fem innan finalen. Han har inte gjort någonting i den här säsongen, förutom att stå i bakgrunden och lyssna när dom andra snackat skit. I slutet fick han storhetsvansinne och röstades ut pågrund av sin attityd.

Cilla: Hon är en sån höna, men det är det som får mig att tycka om henne. Hon var en blandning mellan en fjortis och en mamma, vilket blev otroligt underhållande. Synd att hon åkte ut så tidigt.

Nicky: Så underhållande och så jävla jobbig. Drama queen och mytoman i ett paket. Om han bara tonat ner på sina lögner en liten aning så att det inte blev så uppenbart så hade det gått att titta på honom. "Jag är sexmissbrukare, jag har sex fem gånger i veckan". Vem är inte en sexmissbrukare då?

Sonia: Hon har en bra sida och en dålig. När hon bitchade var hon så jobbig att jag önskade att hon skulle åka ut, men när hon pratade med dom andra och försökte trösta dom när dom var ledsna ville jag bara att hon skulle bli min kompis.

Peter: Ååh, Peter! ♥ Han borde få en egen talk show. Han har ironin, han har humorn och hans berättelser om hans förra fru får mig att smälta. Peter är i final och jag hoppas att han vinner ikväll.

Rikard: Psykot som klarade sig i en vecka innan dom fick ta ut honom och skicka in honom på psyket där han är kvar än idag. Sen dess har han försökt ta livet av sig och sagt åt Big brother att dom ska betala hans bröllop med flickvännen samt räkningen från mentalsjukhuset. Gå inte in i BBhuset om du är svag mentalt. Jag tror inte på att en vecka i huset gjorde honom sån här.

Ebba: Psykots flickvän. Hon verkade normal, dock så där löjligt kärlekskrank så att man bara vill spy.

Jessica: Ännu ett psyko som dom fick ta ut ur huset den första tiden. Hon var bara allmänt konstig och tillbringade en hel dag med att måla hela ansiktet med kajal.

Tobbe: Precis som Nicky, underhållande och irriterande. Dock var det kul den dagen Gurkan kom in och Tobbe hatade honom direkt.

Katerina: Ännu en anledning att flytta från Malmö. Om jag hör en skåning säga "hjärtat" en gång till kommer jag att mörda den personen. Dock var hon väldigt omtänksam och peppade dom andra deltagarna.

Simon: Sveriges favorit och jag förstår inte varför. Folk skriver att han inte snackar skit, alltid är snäll och därför är en värdig vinnare. Men hur kul har det varit att följa honom under den här tiden? Han har inte gjort någonting på 100 dagar.

Sanna: Min första favorit. Hon var gullig och fick panik över sitt utseende lite då och då. Bästa avsnittet var när hennes löshår blev slitet och hon grät i både bikten och sängen. Synd att hon åkte ut så tidigt. Hon hade inte alls den personligheten som hon visar i sin presentation.

Annie: Precis som Christian. Gjorde inte ett skit tills hunken kom in och började hålla på med henne, för att sen dumpade henne för en annan tjej. Det blev ett antal underhållande avsnitt på raken.

Rodney: Ännu en av Sveriges favoriter. Ett svin som både var nazist och razist. Det blev världens tjat om att det hade pågått fusk när han röstades ut, men jag klagade inte.

Sara: Grå mus som inte gjort någonting under säsongen. Lyckades på något sätt hålla sig kvar till dom sista veckorna.

Martin: Gnällig tönt som har blivit så mycket bättre den sista månaden. Om inte Peter vinner ska Martin göra det.

Vanessa: En annan favorit. Hon är bara fabulous.

Gurkan: Sveriges sista favorit. Äcklig gris som petade i näsan och kliade sig i skrevet samtidigt som han snackade skit om allt och alla. Snodde snus, mordhotade Vanessa och envisades med att han skulle vinna hela skitet. Jag förstår inte varför folk tycker om honom, men jag förstår varför han blev utröstad.

Roza: Jobbig på ett underhållande sätt. Jag älskar scenen när hon skriker på Rodney.

Patrik: Självkär snubbe som alla störde sig på.

Madelene: Varför kom hon in i huset...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0