13 mars ´11 - Tusen gånger fräschare

Idag har jag gjort tre upptäckter.
1. Om man ligger i sängen en hel dag utan att röra på sig förutom när man ska gå på toaletten blir man seg. (Okej, det där visste jag redan men jag måste ha rört på mig extra lite, för så här seg har jag inte varit på länge)
2. Man ska inte äta enbart chips och choklad, för då får man ont i magen och dessutom ser man gravid ut.
3. 101 sätt att åka ur en gameshow suger. (Seriöst, hur ska det programmet överleva?)

Så nu när jag kom tillbaka till skolan och såg och kände mig så fruktansvärt äcklig, så hoppade jag direkt in i duschen och tvättade håret och gjorde en inpackning. Nu småstädar jag lite med Stockholmsnatt i bakgrunden och sen ska jag lägga en ansiktsmask och titta på Tusen gånger starkare.

Jag har faktiskt den här boken hemma, men har aldrig orkar läsa den.


Saga var fri. Först älskade vi henne. Sedan älskade vi henne ännu mer. Hon förändrade allt. För oss alla. Varenda en. Hon blev ett hot. Och ett löfte.
Signe är 15 år och går i nian. I klassrummet är hon nästan osynlig, det är killarna som dominerar. Men en dag kommer en ny elev till klassen: Saga, en tjej med självförtroende och styrka. Hon är tusen gånger starkare än de andra och vågar ta plats på samma sätt som killarna. Signe och de andra blir nyfikna, saker och ting förändras i klassen. Men till vilket pris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0