24 september ´11 - One by one

Så igår ställde jag mig ute på gatan och väntade. Efter 45 minuter kom mamma ner och sa åt mig att komma in, men jag stannade. Ett tag senare kom pappa ner och suckade åt mig. En lång tid efter det svängde in bil in på gatan och i baksätet satt världens vackraste skapelse. Jag öppnade bildörren och kröp in och precis som förra gången tittade vi bara på varandra, tryckte nosarna mot varandra och sen kunde hela Malmö höra att Nellie var hemma igen. Mormor och morfar tyckte att vi skämde ut dom, men jag bara skrek och skrattade och Nellie sjöng.

Jag stannade hos Nellie så länge jag kunde, men jag skulle sova borta inatt så jag fick tillslut lämna henne. Idag har jag världens huvudvärk och hela kroppen ömmar, men det var värt det. När jag kom hem igen tog jag ut Nellie på balkongen och borstade henne och klippte hennes tassar. Nu ser hon ut som en riktig filmstjärna. Jag ska hoppa in i duschen nu och ikväll ska jag kanske till ett konstmuseum, men jag har inte riktigt bestämt mig än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0