27 mars ´13 - Värmland

Jag har packat hela dagen. Eller halvt i alla fall, jag har städat, handlat frukost, betalat räkningar och packat och packat upp och packat ner igen. Jag kan inte riktigt komma på vad jag ska ha med mig. Imorgon åker jag till Värmland för första gången sedan jag var femton år.

Shit, vad länge sen det var jag var hos mina morföräldrar. Min moster och morbror/gudfar kommer vara där också, så det blir ju nästan släktkalas. Dock hamnar dom i andra hand på listan över varför jag åker dit. Jag måste få träffa min fina baby. Jag hade tänkt köpa med grisöron till henne, men efter att ha skällt på mormor över telefon har jag bestämt mig för att inte ta med något ätbart till vovven. Sju kg övervikt är inte att leka med och det hoppas jag att mormor har förstått nu. Därmot kommer jag ta med mig gympaskor och ha hårdträning med Nellie dom kommande dagarna. 


Någon gång tidigt på morgonen kommer mina föräldrar och hämtar mig och sedan väntar en plågsamt lång bilresa till Värmland. Om jag tyckte att det var långt att åka från Varberg så vill jag inte ens tänka på vad som kommer hända imorgon. Patrik sa att det bara tar fyra timmar, men jag tror inte att vi snackar om samma Värmland då. Det tar ju tre timmar från Malmö till Varberg, så jag skulle ge bilresan i alla fall sex/sju timmar. Tur att jag kommer ta med mig fyra böcker, en ipod med 400 låtar och en fulladdad mobil.



Två asgamla bilder på oss när jag var fjorton och bara hade haft Nellie i ett år.
På första bilden är vi och fiskar i Dalarna och på andra bilden är vi i fjällen och åker skidor.


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0