18 juli ´14 - Roadtrip repris

Sådärja, då var jag hemma igen. För två dagar sen, men ändå...

 
Regnet öste ner i Malmö när vi skulle åka så jag satte på mig en skum outfit och tog bussen till stationen där Jojan väntade. Det var ett ovanligt segt tåg, så jag betedde mig som vanligt som ett barn men blev tyst när jag fick en chokladkaka och Jojan skar sig på en nagel och blödde oavbrutet genom hela Halland.

Framme i Varberg skiljdes vi åt för första gången och Linn och jag körde till Brunnsbergsskogen och upplevde salamanderminnen (fortfarande sjukt att du aldrig fiskat salamandrar, Linn...).

Efter lite velande åkte vi till mitt gamla hus som jag inte besökt på två år och letade upp Luna. Familjen som bor där nu kände igen mig och vi stod och pratade i en timme.

 
Senare på kvällen åkte jag och Jojan till hennes föräldrar i Slöinge och åt pizza och pratade med hennes familj. När vi skulle sova hamnade vi i ett Hilary Duff-maraton och jag somnade med deras katt Nadine i famnen.

 
Nästa dag var vi riktigt utvilade och satte oss åter igen på tåget där Linn hämtade upp oss på stationen. Vi åkte till hennes stuga och efter ett tag kom Alex. Vi lagade mat och åt den (duuh) och sen kom Cissi och hämtade oss. Vi åkte hem till Zacke och Cissi och myste i soffan hela kvällen.

 
Nästa dag missade vi bussen till stationen så jag försökte lifta längst vägen. Jag trodde seriöst att någon skulle stanna, men det är väl som Zacke sa. Jag ser för farlig ut... -.- Jag hann med nästa tåg iallafall och Jojan hann med den andra bussen.

Om jag tyckte att tågresan till Varberg var seg så var det ingenting jämfört med resan till Malmö. Som om inte det räckte så tappade jag den där grejen som sitter fast i mobilladdaren mellan två säten och fick inte loss den, så nu måste jag köpa en ny.

Finaste gänget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0