12 juni ´14 - My baby-sitter canceled

Det känns som om vädret anpassar sig lite efter mig. Typ.
Alla mina arbetsuppgifter var utomhus under en period för cirka tre veckor sen och jag brände mig så jävla mycket. Jag hade blåsor på ryggen och axlarna och fick sen jobba i långarmade tröjor i stekhet värme. Men sen försvann solen och värmen och min hud kunde börja återhämta sig. Under tiden jag har smörjt in mig tre gånger om dagen med after sun och börjat fjälla som om jag aldrig gjort något annat, har det varit molnigt och svalt. Men nu är jag nästan helt återställd och då kommer solen och värmen tillbaka.

Eller ja, tills igår då. Jag hade ansvar för Ofelia och hennes kompis Tilda och vi skulle åka till Svågertorp och kolla runt i affärer. Men när vi väntade på bussen började det spöregna och när vi skulle byta buss regnade det fortfarande och regnet höll i sig hela dagen. Vi gick runt som dränkta katter hela dagen, men hade jättemysigt. Jag bjöd dom på mat och glass och sen tog vi en sista tur till Ikea så att jag kunde köpa en födelsedagspresent till Butler.

Och idag är det Butlers födelsedag, så om någon timme ska jag åka till Johan och Najda där vi ska laga mat till allihopa.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0