15 december ´15 - Jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns

Det är inga bra pluggtider just nu. 
 
Delkurs 3 har försökt döda mig. Föreläsningar, åtta kapitels läsning i veckan för seminarium, rapporter, projektarbete och plugg inför salstenta.
 
Som om det inte vore stressigt nog vaknade jag upp en morgon och kunde inte se något. Synen kom långsamt tillbaka under dagen, men jag kunde inte se längre än två meter framför mig. Det har blivit bättre för varje dag som gått, men nu är jag snart över på andra veckan och har fortfarande inte fått tillbaka hela synen. All text måste zoomas in så mycket som möjligt och jag kan knappt läsa böcker. Det som är oförändrat är att titta åt sidorna. Jag är farligast i trafiken just nu eftersom jag inte kan se något rörligt, så jag vet inte hur många gånger jag varit nära att bli överkörd.
 
Och någonstans mellan detta ska man hinna leva, älta och vara förvirrad. Jag åkte hem till Emma igår och satt i hennes vardagsrum och gnällde på i flera timmar och direkt efteråt åkte jag till Jojan och stannade där halva natten. Idag har jag pendlat mellan telefonen och pluggandet. Jag behöver bara bli av med salstentan och projektarbetet och sen ska jag skärpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0