15 juli ´16 - Home sweet home

I tisdags låg jag och småslumrade framför The dog whisperer när Marcus ringde från jobbet och frågade om jag ville småslumra på ett tåg istället. Sagt och gjort, efter ett tag satt vi på ett tåg till Varberg. Han hade ledigt från jobbet i två dagar och jag fick skolka från skolan, men det var det värt. Vi tillbringade hela resan med att spela Pokemon red & blue och när vi kom fram till Marcus familj åt vi god mat, drack vin och pillade på Marcus lillebrors mobil med Pokémon Go. Innan vi skulle sova gosade vi med katter och sen fick vi sova i det coolaste rummet som var fullt med Pokémonprylar och animeposters över hela väggarna.
 
Nästa dag fick vi världens frukostbuffe och sen åkte jag och Marcus till hans syster för att träffa hennes nya bebis. Vi var där ett tag och sen hämtade Alex upp mig och vi åkte till mitt gamla område och gick på äventyr i skogen. Efter några timmar hamnade vi på en lekplats där vi gungade och sen skjutsade han hem mig till Marcus igen där vi åt pizza. 
 
Efter middagen kom semesterns stora fail. Marcus mamma har ett sjukt lyxigt badrum med en gigantisk jacuzzi och vi hämtade whisky och cider och bestämde oss för att bada. Jag sa till Marcus att man inte kan ha badskum när det bubblar, men han lyssnade inte och plötsligt låg vi för döden. Skummet åkte över badkarskanten och hela golvet bestod av en halvmeter hög skumm. Vi tillbringade alldeles för lång tid med att skotta skumm från badkaret till golvet och sen hade vattnet blivit kallt och varmvattnet var slut. Jag vägrade gå upp (eftersom jag ställt in mig på att bada) och Marcus frös ihjäl. Vi badade i kalla bubblor och sen fick vi städa upp resten av golvet. 
 
Sista dagen åkte vi till Varbergs fästning och åt laktrisglass och mangoglass och när vi kom tillbaka till huset samlade vi ihop ett gäng och gick på Pokémonjakt. Väl hemma igen åt vi tacos och sen plockade vi hallon och drog ner lite äppelkvistar till hamstrarna. Senare på kvällen kom Patrik och han skjutsade oss till stationen och så tillbringade vi hela resan tillbaka med Pokémon. Vi sprang från tåget och hann precis med bussen hem.
 
 
Mysigaste Sanna (Hann aldrig ta en bild på Kalle, men Sanna och jag fann verkligen varandra)
 
På platsen där jag svär på att jag träffade Marcus för första gången när vi var barn
 
Vaknade upp med dom bästa
 
 
Jag älskar dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0