20 juni ´16 - As inspiring as I find your bloodlust Bellatrix, I must be the one to kill Harry Potter.

Skulle egentligen gått till skolan idag, men vaknade upp med urinvägsinfektion, halsont, snorig nos och oroligt huvud. Mitt imunförsvar är knäckt och jag vägrar acceptera mitt nya liv där jag blir sjuk titt som tätt.
 
 
I helgen firade jag och Marcus två månader och åt egengjorda vitlöksbröd, lasagne med broccoli och svamp, sallad med fetaost och pinjenötter och tårta med jordgubbar, mango och blåbär. Problemet är bara att vi hade så mycket av varje ingrediens att vi nu måste komma på nya maträtter så att vi kan bli av med allt. Igår blev vi av med svampen och fetaosten genom att göra omelett och jag gjorde en blåbärspaj med vaniljvisp. Idag ska vi göra en smoothie på jordgubbar och mango och Marcus får äta upp den sista lasagnen så att jag kan skämma bort mig lite med kött.
 
Lovisa och Kimchi var här förra veckan. Alla tre tog första doppet och jag mötte min ärkefiende i form av en liten ful hund som kissade två gånger på min väska och en gång på mig. Kimchi hittade ett fågelben som han tvunget skulle käka upp och jag och Lovisa kämpade skrikandes i flera minuter innan han spottade ut det. Bilden av en fot med klor som hänger ut ur Kimchis mungipa kommer aldrig försvinna från min näthinna.
 
 
 
Sedan måste jag ju såklart även berätta att jag och Marcus köpt en hamster tillsammans. För en månad sen fick Lord Voldemort en lillasyster med det passande namnet Lady Bellatrix Quinzel. Hon blev snabbt pappas flicka, vilket förde mig närmare Voldemort. Men idag är vi en stor lycklig familj. För att vara en unge så var dock Bellatrix två gånger så stor som Voldemort, så hon fick börja sin tid hos oss med hårdbantning. Hon är smalare idag, men behöver fortfarande gå ner mycket. 
 
 
Unge på två månader som inte får plats i en toalettrulle. Lyckat.
 
Nu ska jag vika tvätt och vänta på att Marcus kommer hem från jobbet och sen ska vi mysa hela dagen tills jag ska till sjukhuset igen. Jag skaffade äntligen obegränsat internet häromdagen så jag streamar alltid något i bakgrunden nu ^^

Kommentarer
Postat av: Linda

Mums, vad middagen lät god! :)

Svar: Det var den och det blev matkoma på en helt ny nivå ^^
Who's afraid of the big bad wolf?

2016-06-20 @ 16:29:55
URL: http://utgardets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0