25 juni ´16 - Stressommar istället för midsommar

Jojan och Louise skulle komma över på kvällen, så jag och Marcus hade hela dagen på oss att fixa tre saker. Men tiden flög iväg och allt gick åt helvete.
 
Bara att städa lägenheten tog flera timmar och när det var färdigt var vi riktigt panikhungriga. Men jag skulle duscha först och raka benen. Så jag skar av halva knät och förblödde i duschen. Jag återupplivades och fick hålla emot såret i en evighet innan jag kunde sätta på ett plåster som tydligen inte var tillräckligt kaxigt, för jag blödde igenom det och min fina vita klänning blev fläckig. Efter dramat kollade vi Skånetrafiken och bestämde oss för att ta närmsta Ica-butik, vilket var på Emporia. Bussen var sen och det var stekhett ute och när vi kom fram hade mataffären stängt tidigare. Jag googlade och såg att om vi tog bussen nu till Västra hamnen skulle vi ha ungefär tio minuter på oss att handla innan den affären också stängde, så vi bestämde oss för att skita i att handla mat och istället äta ute. Men McDonalds på Emporia hade också stängt tidigare.
 
Så vi tog bussen tillbaka och jag ville ändå ha något smått att bjuda på när tjejerna skulle komma över, så vi åkte ner till kronprinsen och handlade morötter, dipp och jordnötter. Då kom jag på att det finns en pizzeria där inne, men den hade också hunnit stänga. Så vi gick till en pizzeria i närheten av mig, som enligt google (trots att det var midsommar) skulle vara öppen, men det var den inte. Då gick vi till pizzerian utanför mig och den var öppen. Marcus gick upp i lägenheten och börja göra iordning snacks och jag fixade pizzor. När jag kom upp skulle tjejerna komma om en halvtimme så vi gjorde färdigt dipp, osv och hällde upp allt i skålar och sen kastade vi oss över pizzorna. Fem i åtta hoppar Marcus in i duschen och jag städar upp i köket och då får jag ett sms från Jojan om att dom blir en halvtimme sena. 
 
Allt slutade med att jag och Marcus förfestade ensamma i en timme innan veganerna kom hit och jag tvingade dom äta upp dippen. Men vi hade en riktigt bra och rolig kväll.
 
Imorse åkte Marcus till Varberg och jag ska bara slappa sönder tills han kommer hem imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0