Ibland tänker jag...

... på det här med hur filmer inte alltid skiljer sig så mycket ifrån verkligheten.

Jag tittade på ett gammalt Desperate Housewives-avsnitt häromdagen. Det kommer en ambulans till Whisteria Lane och Susan säger "Oh crap, who's dead now?". Dom är ju ganska vana med att folk dör och att lik hittas lite här och där. Hur många är vana med det i verkligheten?

Kommer någon ihåg det här inlägget jag skrev i februari? Min föredetta klasskompis David hade försvunnit spårlöst och efterlyst över hela landet. Igår fick jag ett sms. När jag får ett sms kan man redan innan man öppnat det se vad det står i början. Jag såg bara "Dom har hittat David." När jag öppnade det stod det "Dom har hittat David. Död i hamnen." Igår var jag antagligen i chock, för jag reagerade inte så stark på det. Imorse vid frukosten släppte chocken. Jag slängde all mat jag hämtat, gick upp på rummet, satte mig på golvet och började gråta.

En person hade hittat David i vattnet i tisdags. Pågrund av det som alla medium sagt tror jag fortfarande att det skett ett mord. Jag och Anton diskuterade det och att han tagit livet av sig är väldigt uteslutet. Det är mer eller mindre omöjligt att dränka sig själv. För att inte tala om hur tjock isen var i februari. För att "tänka lite som en mördare" är det väldigt smart att dumpa en kropp i havet. Strömmarna kan slita med sig liket flera mil ut till havs. Sen var det väl inte direkt planerat att kroppen skulle flyta in till hamnen.

Vad som än har hänt, så hoppas jag att Davids familj får all stöd dom behöver. Alla lektioner på Pederskrivares skola var inställda idag så att dom kunde ha minnesstund. Jag hoppas att min förra klass mår bra och att Jay inte bryter ihop totalt.

Vila i frid, David.

En av alla artiklar

Kommentarer
Postat av: Schober

Jag har följt artiklarna och allt sånt. Jag tror också han blev mördad av någon oförklarlig anledning, vad skulle annars ha hänt? Ramlat i vattnet och fastnat under isen? Nja.

Jag lider verkligen med familjen men jag är glad att han hittades så de slipper gå och undra. Han var ju ändå borta i nästan två månader så det är skönt att de äntligen fått veta. RIP David.

2010-03-31 @ 17:39:35
URL: http://schobers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0