9 september ´11 - Update



Min mätare med vuxenpoäng bara stiger. Jag har gått ner sju kilo, jag har lämnat in kläder på kemtvätt, jag ska lösa volontärsarbetet på något sätt, på måndag börjar jag en kvällskurs med konst och på något sätt ska jag ta mig in på Malmös högskola även om det ser mörkt ut just nu. Jag har hittat en kurs som fortfarande tar in studenter, men mina meriter syns fortfarande inte på studera.nu så jag kan inte söka. Jag har ringt runt och pratat med fem olika studieblabla som inte var sammarbetsvilliga. Dom hade inte koll på något och den sista jag pratade med lyssnade inte ens på vad jag sa.

- Jag kan inte söka eftersom mina meriter inte syns än.
- Sök kursen på studera.nu.
- Ja, men det kan jag inte eftersom mina meriter inte syns, men jag har skickat in dom.
- Du måste skicka in dina meriter för att dom ska kunna synas.
- Det har jag gjort.
- Då kan du söka kursen.
- Nej.
- Vi hör av oss om vi har plats för reserver.
- Kursen är inte full, så jag blir inte reserv.
- Jag ska kolla om dom har plats för reserver.
- WAAAAAHHH!!!!!


Så jag ringde mamma som förklarade vägen till skolan och så vandrade jag vidare. Min senaste promenad i Malmö svider fortfarande, så jag blev galen av lycka när jag gick rätt på första försöket. Jag gick in i byggnaden, sken som en sol och satte mig och väntade på mamma. Efter ett tag ringde hon och frågade vart jag var och jag förstod att jag gått fel. Jag pratade ett tag med en kille som förklarade hur jag skulle gå och ritade en karta åt mig. Jag fortsatte att vandra och gick fel igen. Tillslut fick mamma komma och hämta mig... Hon köpte en smoothie till mig och lämnade mig åt mitt öde. Jag letade mig fram till något personalliknande rum som hade stängt för en timme sen, men det hindrade inte mig utan jag stormade rummet och hittade två kvinnor som jobbade med antagningar. Dom var lika hjälpsamma som alla andra jag pratat med. Jag måste ringa studera.nu... Jag avslutade dagen med att gå runt i korridorerna med min lilla smoothie och kolla runt. Det påminner lite om PS, fast med mycket fler våningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0